• newsbanner8.jpg
Afmeld
Log på

Danske Maritimes årsberetning 2012 er udkommet

Danske Maritimes årsberetning giver et indblik i Foreningens aktiviteter i 2012 – et år, hvor Foreningen har øget sit medlemstal betragteligt.

En af Foreningens vigtigste opgaver er at arbejde for konkurrencedygtige og stabile vilkår for de danske maritime industrivirksomheder. Her er der plads til forbedring på mange områder.

Danske virksomheders konkurrenceevne er igennem det seneste årti forringet betydeligt, ikke mindst på grund af øgede afgifter til staten og større lønstigninger i Danmark end i de lande, vi sædvanligvis sammenligner os med. I 2012 blev selskabsskatten desuden sænket i flere af de lande, vi konkurrerer med, hvilket har forringet danske virksomheders konkurrenceevne yderligere.

Det er vores eksportvirksomheder, der skal bringe vækst og velstand til Danmark, og hvis de skal klare sig i den skarpe globale konkurrence, skal deres konkurrenceevne styrkes.

Beretningen kan læses her.

Tilbage til nyhedsbrev

København